اندروید, سخت‌افزار, همه مطالب

اجرای برنامه‌های اندروید روی ویندوز 11 و پیش‌نیازهای سخت‌افزاری آن

اجرای برنامه های اندرویدی روی ویندوز
  • مایکروسافت امکان استفاده از برنامه‌های اندرویدی را روی ویندوز 11 قرار داد.

بله، درست است. اخبار جدید از سوی مایکروسافت اجرای برنامه‌ های اندرویدی روی ویندوز را تأیید می‌کند. ویندوز 11 می‌تواند تعدادی از برنامه‌های اندرویدی ثبت‌شده در فروشگاه آمازون را اجرا کند. اما برای استفاده راحت از این برنامه‌ها شما به سخت‌افزاری نیاز دارید که از حداقل‌ها بالاتر باشد.

شما می‌توانید با 8 گیگابایت رم نیز برنامه‌های اندرویدی را اجرا کنید. اما برای اینکه اذیت نشوید مایکروسافت 16 گیگابایت رم را توصیه می‌کند!

در ضمن اگر علاقمند به آشنایی با ویندوز 11 هستید می‌توانید مقاله‌ی ما را با عنوان آشنایی با تغییرات ویندوز 11، مطالعه بفرمایید.

ویندوز 11 در زمان انتشار با یک سری ملزومات حداقلی نسبتاً متوسط وارد شد.

برای مثال:

  • یک پردازنده یک گیگاهرتزی 2 هسته‌ای،
  • 4 گیگابایت رم
  • و 64 گیگابایت فضای حافظه داخلی.

درحالی‌که بسیاری از رایانه‌های تجاری و غیرتجاری هم در آن زمان این ویژگی‌ها را نداشتند.

امکان اجرای برنامه‌ های اندرویدی روی ویندوز 11 به معنای دشواری‌های بیشتر است. این امکان، که به‌وسیله زیرسیستم مخصوص فعال می‌شود، در نسخه نهایی اولی در پنجم اکتبر ارائه نشد. اما مایکروسافت این موضوع را در اواخر ماه جاری با یک نسخه جدید رفع کرد.

توضیحات اولیه مایکروسافت در این زمینه حاوی یک مسیر ساده برای اجرای برنامه‌های اندرویدی بود:‌ «برنامه Amazon Appstore Preview را از فروشگاه مایکروسافلت نصب کنید و تمام».

حالا یک صفحه مخصوص پشتیبانی راه‌اندازی شده که در آن، ویژگی‌های لازم بیان شده است. صفحه‌ای که در زمینه رم و انواع پردازنده و نوع فضای داخلی صحبت می‌کند.

این صفحه حاوی مطالبی است که برای دارندگان سخت‌افزارهای ارزان ‌قیمت خوشایند نخواهد بود!

چراکه کاربر نه تنها به رم حداقلی ویندوز 11 یعنی 4 گیگابایت نیاز خواهد داشت بلکه 8 گیگابایت اضافه هم برای اجرای برنامه‌های اندرویدی نیاز دارد. و این تازه حداقل‌هاست.

توصیه مایکروسافت این است که کاربر 16 گیگابایت رم داشته باشد. به بیان دیگر، شاید کاربر مجبور به ارتقای رم یا کل کامپیوتر خود شود.

اجرای برنامه‌های اندروید روی لپ‌تاپ‌ها

در مورد لپ‌تاپ surface که باید گفت که قیمت اولیه آن 980 دلار است، و کاربر باید حدود 1500 دلار برای نوع 16 گیگابایتی آن بپردازد . یعنی مدلی که بتواند برنامه‌های اندرویدی را روان اجرا کند.

در ضمن، حتی یک لحظه هم به استفاده از این ویژگی در کامپیوترهای Surface پایین رده رقیب کروم‌بوک، نباید فکر کرد. زیرا این لپ‌تاپ‌ها پردازنده‌های سلرون اینتل دارند که بسیار کم‌توان‌تر از پردازنده مورد توصیه مایکروسافت؛ یعنی نسل هشتم Core i3- است.

همچنین لپ‌تاپ دل Latitude 3120 و دیگر لپ‌تاپ‌های سری SE نیز دارای همین پردازنده ضعیف هستند.

پردازنده‌های دیگری که از این ویژگی ویندوز پشتیبانی می‌کنند این‌ موارد هستند:

AMD Ryzen 3000 به بالا و Qualcomm’s Snapdragon 8c به بالا.

همچنین کاربر نباید تلاش کنید که برنامه‌های اندرویدی را روی یک کامپیوتر با فضای دیسک سخت HDD اجرا کند. زیرا که رایانه‌اش باید از  SSD برخوردار باشد.

بنا بر اظهارات مایکروسافت، کاربران برای اجرای برنامه‌های اندرویدی، نیاز به فعال‌سازی قابلیت ماشین مجازی ویندوز 11 دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.